Logo Crossweb

Log in

No account yet? Forgot password

Przypomnij hasło

close Wypełnij formularz.
Na Twój adres e-mail zostanie wysłane link umożliwiający zmianę hasła.
Send
<< Go to podcasts list

#118 – Mike Bechtel: „Is the future already here? Porozmawiajmy o przyszłości, kreatywności i innowacyjności”

IT
07.12.2023
00:0
Polish

#118 – Mike Bechtel: „Is the future already here? Porozmawiajmy o przyszłości, kreatywności i innowacyjności”

Videocast Wieśka Koteckiego: „Człowiek. Biznes. Technologia.”


   

Projekt „Człowiek. Biznes. Technologia.” to audycja, która powstała z połączenia świata designu, technologii oraz biznesu. W której rozmawiam z niezwykłymi osobami o otaczającym nas świecie, a dyskusje te zamykam w podcastach. Od niedawna – również w audycjach video.

W dzisiejszym odcinku podcastu „Człowiek. Biznes. Technologia” goszczę Mike'a Bechtela, głównego futurologa w Deloitte. Posłuchaj i zanurz się w świat AI, ludzkiej kreatywności oraz oczywiście… przyszłości.

Nasza rozmowa koncentruje się przede wszystkim na szybkim rozwoju technologii, jego wpływie na społeczeństwo, demokratyzacji dostępu do narzędzi, a także roli historii w zrozumieniu postępu.


Dyskutujemy o wadze ostrożnego podejścia do nowości technologicznych, a także o ewolucji strategii biznesowej, gdzie technologia służy realnym potrzebom klientów.

Omawiamy ścieżkę rozwoju i osiągnięcia zawodowe Mike'a, gdzie od wynalazcy i inwestora stał się futurologiem. Jego doświadczenia rzucają światło na kluczową rolę tej profesji w radzeniu sobie z nowymi technologiami i przygotowywaniu biznesu na zmieniającą się przyszłość.

Podczas spotkania przyglądamy się sztucznej inteligencji. Wracamy także do historii, gdzie Mike podkreśla, że aby właściwie spojrzeć "w jutro", powinniśmy sięgnąć po lekcje z przeszłości, które stanowią fundament działań nowoczesnych i skutecznych liderów.

Główny wniosek, który przychodzi mi na myśl po tej rozmowie to potrzeba zachowania równowagi między technologią a humanizmem. Dzięki temu możemy skutecznie przemierzać dynamiczny krajobraz biznesu.


Do usłyszenia!

Wiesław Kotecki

 

Poniżej fragment rozmowy:

Wiesiek: As I said, I'm going back to this question about navigating the hype. How to decide? You were the venture capitalist. You were investing the money, but you said you invested in 15 companies out of 3,000. That was your story, right?

Mike: Yeah, we said no. We said no 2,900 times.

Wiesiek: You said that you were pretty good at saying no. Navigating the hype is about saying no. It is. It's to dividing what is really important and can get traction and could be impactful for my business from the buzz. How to do that?

Mike: Well, I think it's a funnel that requires a healthy mix of optimism on the top and skepticism on the bottom. As a venture capitalist, we realized that we needed two roles in the firm. We called them Mr. Yes and Doctor No.

Mr. Yes, never met a startup he didn't like. He was at the cocktail parties and the networking and "Yeah, we'll talk to you". Doctor No hardly ever met a startup he liked because he was the skeptic and the diligence and the like, if it doesn't fit, it doesn't fit. So for emerging tech, one of my favorite quotes, Carl Sagan the science communicator, the science cosmologist, who says:

You have to keep an open mind, but not so open that your brains fall out.

What he means is curiosity at the top, entertain all these hairbrain things, recognizing that most of them are hype. But then figure out the subset that actually show business value measured in. I was going to say dollars, but Zloty?

Wiesiek: Zloty, yeah.

Mike: But too often people become so infatuated with the novelty that they forget that everything that's ever-mattered saves time or makes money. And so the first filter for us is let everything into the top - Mr. Yes. The second filter is, can we show a clear path to time saved or money made? If yes, then we move into which of these vendors or companies best delivers the value proposition. Okay, and so it's a two-stage diligence.

Similar podcasts