Logo Crossweb

Logowanie

Nie masz konta? Zapomniałem hasła

Przypomnij hasło

close Wypełnij formularz.
Na Twój adres e-mail zostanie wysłane link umożliwiający zmianę hasła.
Wyślij

StartupStage#5 – energia płynęła ze sceny

31 maja 2013
StartupStage#5 – energia płynęła ze sceny
Piąta edycja Startup Stage zgromadziła na scenie zwycięzców programu Accelerate, którzy w ramach wygranej oprócz dofinansowania i warsztatów byli szukać inspiracji i kontaktów w Dolinie Krzemowej. [caption id="attachment_3014" align="alignnone" width="618"]startupstage5 zdjęcie: Andrzej Wieser[/caption] Zachęcam do obejrzenia wideo z tego wydarzenia(warto!) - filmy mają być dostępne po weekendzie. Poniżej zamieszczam jak zawsze subiektywne przemyślenia o wydarzeniu i prezentacjach.   To co było najbardziej widoczne:
  • olbrzymia energia płynąca ze sceny
  • optymizm tryskający z każdej wypowiedzi
  • widać, że wszyscy prelegenci wierzyli w 100% w swój produkt
  Wnioski jakie prelegenci  przedstawiali na podstawie wizyty w dolinie krzemowej, ja bym skrócił do:
  • nie należy się bać tylko robić swoje
  • warto być otwartym na ludzi
  • nie warto ukrywać swoich pomysłów tylko chętnie o nich opowiadać
  • nic nie zastąpi ciężkiej pracy
  • nikt nie uwierzy w nasz pomysł jeśli sami w niego nie uwierzymy - innymi słowy po co robić produkt skoro nie mówimy o nich pozytywnie
  • i jeszcze o samej dolinie krzemowej:
    • startupowcy w dolinie krzemowej to w większości osoby w wieku około 35lat -  a nie studenci tak jak nam się wydaje
    • dziennie odbywa się tam więcej wydarzeń branżowych niż w Krakowie w ciągu miesiąca.
    • nawet prezesi dużych spółek chętnie podejmują dyskusję i wyrażają opinie o prezentowanym produkcje
    • najczęściej słyszane słowa: "czym się zajmujesz?",  "jak mogę Ci pomóc?"
    • trzeba dopytać się dwa razy aby usłyszeć konstruktywną krytykę, w pierwszym podejściu wszystko jest "interesujące" albo "wspaniałe"
  • i jeszcze na koniec: sama wizyta w USA nic nie da, trzeba się wziąć do naprawdę ciężkiej pracy
  Prelegenci nie ukrywali trudu przy rozwijanych produktach:
  • jak mówiła Ania z Cloud Your Car własny produkt to nie jest łatwa droga, ona wraz Patrykiem sprzedali swoje samochody, zaciągnęli kredyty aby móc rozwijać swój pomysł, postawili wszytko na jedną kartę - trzeba nie lada odwagi aby tak mocno zaangażować się w projekt
  • Błażej opowiadał o chwilach zwątpienia gdy przychodzi szara codzienność i trzeba walczyć o każdego pojedynczego klienta
  co dalej?
  • będę bacznie obserwować te  4 inicjatywy, wszystkim życzę powodzenia aby znalazli swój dobrze działający model biznesowy.
  • nie ukrywam, że najbardziej wierzę w projekt landing -  może dlatego, że sam już kilka razy używałem tego narzędzia i faktycznie drzemie w nim potencjał.
  • natomiast najbardziej ambitnie i ciekawie brzmi według mnie pomysł "cloud your car"
  linki do prezentacji:   —— podstawowe dane o tym wydarzeniu: --- zdjęcia wykonał Andrzej Wieser



Blog - najnowsze wpisy