Logo Crossweb

Logowanie

Nie masz konta? Zapomniałem hasła

Przypomnij hasło

close Wypełnij formularz.
Na Twój adres e-mail zostanie wysłane link umożliwiający zmianę hasła.
Wyślij

Dlaczego Twoja firma powinna organizować wydarzenia IT?

Iwona Karczmarczyk, 30 stycznia 2020
Dlaczego Twoja firma powinna organizować wydarzenia IT?

Organizacja eventów wymaga nakładu czasu i zaangażowania przynajmniej kilku osób, a nierzadko także wkładu finansowego. Zatem czy opłaca się organizować firmowe wydarzenia dla branży IT? Co możemy dostać w zamian za poświęcony czas i przekazaną wiedzę?


Zachęcanie potencjalnych pracowników


Spotkania, których głównym elementem są prelekcje, to doskonała okazja, by pokazać potencjalnym pracownikom, jak pracuje się w Twojej firmie. Prezentując wykorzystywane technologie, ciekawe projekty i zaskakujące case study dajesz jasny komunikat — nasza firma korzysta z nowoczesnych rozwiązań, zapewnia interesujące zadania i możliwość rozwoju. Pokazanie tego na konkretnych przykładach ma dużo większą moc niż zapewnienia spisane w treści ofert pracy.


Bezpośrednia rekrutacja


Nic nie stoi na przeszkodzie, aby w trakcie wydarzenia wydzielić czas na rozmowę z rekruterem lub ustawić przy wyjściu stolik z wydrukowanymi ofertami. Również przed wydarzeniem można poinformować uczestników, że zainteresowani pracą mogą przynieść swoje CV i oddać je prowadzącemu.


Programiści przychodzą na takie spotkania nie tylko po wiedzę, ale także po to, by poznać firmę, w której może kiedyś będą chcieli pracować. Lub już chcą, tylko robią ostateczne rozeznanie. Zgodnie z marketingową zasadą, by być tam, gdzie jest Twój klient (a w tym przypadku – potencjalny pracownik) warto im to pozyskiwanie informacji maksymalnie ułatwić również na wydarzeniach.


Budowanie wizerunku


Zaangażowana w rozwój branży, która dzieli się wiedzą i pomaga poszerzać horyzonty. Właśnie taki wizerunek Twojej firmy będzie utrwalał się w świadomości pracowników, kandydatów oraz klientów dzięki organizacji wydarzeń. Wielu programistów chętniej pracuje w firmach, które regularnie organizują spotkania lub raz do roku wyprawiają dużą, wartościową konferencję. Wielu kontrahentów woli współpracować z firmami zaangażowanymi społecznie, bo ma to pozytywny wpływ na ich własny wizerunek. 


To się zwyczajnie opłaca. Jednak aby dążyć do osiągnięcia tego celu skutecznie, konieczne będą długofalowe działania — budowanie wizerunku marki to proces, a nie pojedynczy punkt do skreślenia z listy.


Rozwój Twoich pracowników


Wydarzenia oparte na dzieleniu się wiedzą to szansa rozwoju nie tylko dla uczestników. Również Twoi pracownicy, którzy angażują się ich tworzenie, mogą wiele zyskać. Ćwiczenie umiejętności organizacyjnych, wygłaszania prelekcji, przekazywania wiedzy w prosty i zrozumiały sposób to cenne umiejętności, które mogą przydać się w dalszej karierze. 


Zamiast ograniczać się wyłącznie do teoretycznych szkoleń – czy to wewnętrznych, czy zewnętrznych – dobrze dać im możliwość sprawdzenia się w praktyce. Po każdym evencie – niezależnie od wielkości – warto zorganizować krótkie spotkanie, na którym omówicie, co poszło dobrze, co źle, nad czym trzeba popracować, co zmienić, co dodać, a co wyrzucić. Takie podsumowanie pomoże organizatorom rozwijać się i podnosić jakość wydarzeń.


Integracja branży IT


Nowe znajomości mogą skutkować nowymi współpracami, pomysłami, partnerstwami biznesowymi, a co za tym idzie — rozwojem całego środowiska IT. A jeśli firma chce pozostać na topie, powinna być częścią zmian, które mają miejsce w jej branży. 


Nigdy nie wiesz, kto zainteresuje się Twoją firmą podczas konferencji czy meetupu. Nowy inwestor? Kontrahent? Innowator z nieszablonowym rozwiązaniem? Aby być w czołówce, trzeba pozostać otwartym na różne możliwości. A wydarzenia są drzwiami, przez które mogą one wejść do Twojej firmy.




Blog - najnowsze wpisy