Logo Crossweb

Logowanie

Nie masz konta? Zapomniałem hasła

Przypomnij hasło

close Wypełnij formularz.
Na Twój adres e-mail zostanie wysłane link umożliwiający zmianę hasła.
Wyślij

Jak budować wizerunek na online'owych wydarzeniach IT?

Iwona Karczmarczyk, 15 czerwca 2020
Jak budować wizerunek na online'owych wydarzeniach IT?

Jeśli mówimy o budowaniu wizerunku na wydarzeniach IT, przychodzą nam myśl popularne, sprawdzone rozwiązania. Firmowe stoisko, konkursy, konsultacje z rekruterami. Poza skutecznością łączy jeszcze jedna cecha, niestety kłopotliwa — są niemożliwe do zrealizowania podczas wydarzenia online.


Jak budować wizerunek firmy IT podczas wydarzeń online? Podpowiadamy!


Dlaczego warto organizować wydarzenia IT?


Angażowanie się w społeczność IT przez organizację wydarzeń pozytywnie wpływa na wizerunek firmy. Pokazuję ją jako zaangażowaną w rozwój, nadarzającą za rozwojem branży, zorientowaną w nowinkach. Taki wizerunek skutecznie przyciąga ambitnych kandydatów, którzy mają do zaoferowania nie tylko umiejętności, ale też pasję, chęć rozwoju i inicjatywę. 


Więcej na ten temat przeczytasz w artykule pt. Dlaczego Twoja firma powinna organizować wydarzenia IT?


Wysokiej jakości treść


Tutaj nic się nie zmienia. Jeśli przedstawiciel Twojej firmy będzie prelegentem, jego prezentacja musi być tak samo szczegółowo dopracowana, jak tradycyjne wystąpienie.


Nie ulegaj złudzeniu, że wydarzenie online to taki gorszy odpowiednik prawdziwych spotkań. Mimo że uczestnicy mogą oglądać je, siedząc wygodnie na kanapie, wciąż poświęcają swój czas na udział w evencie. I nie robią tego z nudów. Liczą, że czegoś się dowiedzą, czegoś się nauczą. Nie możesz ich rozczarować.


Materiały dodatkowe


Zarówno jako organizator wydarzenia, jak i autor pojedynczego wystąpienia, możesz zaproponować uczestnikom materiały dodatkowe. Zastanów się, czego mogą potrzebować i ustal, ile Twoja firma jest w stanie im zaoferować.


Możesz zdecydować się na wysłanie im nagrania prezentacji, dodatkowych materiałów na poruszany temat, udzielenie bezpłatnego dostępu do zazwyczaj płatnych źródeł lub narzędzi czy dołączenie do grupy na Facebooku. Możliwości jest wiele — po prostu nie przychodzą do głowy tak łatwo, jak w przypadku wydarzeń w fizycznej przestrzeni.


Dopracowanie od strony technicznej


Jako organizator wydarzenia online stoisz przed dużym wyzwaniem od strony technicznej. Nie możesz pozwolić sobie na nieoczekiwane przerwy w transmisji czy niską jakość streamu. Nie jest to łatwe. Każdy prelegent ma własny dostęp do sieci — czasem lepszy, czasem niestety nie. Każdy korzysta z innego sprzętu — czasami z profesjonalnego mikrofonu i kamery, czasem jedynie z tych wbudowanych w laptopa.


W tym obszarze warto skorzystać z pomocy profesjonalisty, który zaproponuje optymalne rozwiązanie. Może okazać się, że konieczne będzie wypożyczenie sprzętu dla niektórych prelegentów czy zorganizowanie rzeczy, które wymagają czasu. Zacznij więc odpowiednio wcześnie.


Sponsoring lub patronat


Jeżeli zależy Ci na budowaniu świadomości marki, jej widoczności w przestrzeni branżowej, możesz zdecydować się na stary, dobry sponsoring lub patronat.


Co prawda nie postawisz nigdzie rollupu ani ścianki, nie rozdasz też gadżetów, jednak Twoje logo może wciąż może być obecne na wydarzeniu:


  • Może zostać umieszczone na ekranie podczas przerw między prelekcjami.
  • Firma może zostać wymieniona w szeregu publikacji online — na stronie wydarzenia, w mediach społecznościowych czy materiałach dla uczestników. 
  • Możesz otrzymać listę mailingową do uczestników, którym prześlesz ekwiwalent gadżetów — np. dostęp do narzędzia czy publikacji.


Jeśli szukasz inspiracji, weź udział w wydarzeniu online i przekonaj się, jak robi to Twoja konkurencja. W bazie Crossweb znajdziesz wartościowe propozycje — wystarczy kliknąć: https://crossweb.pl/wydarzenia/online/






Blog - najnowsze wpisy